Midelt en Erfoud

13 oktober 2018 - Erfoud, Marokko

Donderdag 11 oktober

Via Ifrane rijden we naar Midelt. We zitten bijna de hele dag in de bus maar het uitzicht is adembenemend. We drinken koffie in Ifrane, een plaatsje in het midden atlas gebergte op een hoogte van 1650 meter. Het is er zomers koel en in de winter kan er sneeuw liggen. We komen langs één van de zomer paleizen van de koning. Die man heeft belachelijk veel paleizen, we komen ze overal tegen. Tegen de avond komen we aan in Midelt, we zetten de spullen af in het hotel, een soort Kasba en gaan met de hele groep en Hassan onze gids naar de locale markt. Hij blijft maar aangeven dat we bij elkaar moeten blijven en hem moeten volgen. Ineens roept iemand ..."follow de leader, follow de leader" Hassan kan er smakelijk om lachen en op de terugweg in de bus schalt ineens dat lied door de bus. Heeft hij het opgezocht op zijn telefoon en speelt hij het af via de speaker in de bus .....hilarisch. Lucy maakt weer prachtige foto's op haar telefoon die ik kan "stelen" voor de reisblog. Ik heb alle foto's nog van haar gestolen. Thanx meid..

Vrijdag 12 oktober

Vroeg uit de veren. Midelt ligt op de grens tussen de midden Atlas en de hoge Atlas. Aan de voet van de 3737 meter hoge Jbel Ayachi en het begin van trektochten door het gebied. Het is er zeer warm in de zomer en erg koud in de winter. Daarom vertrekken we vroeg zodat de zon nog niet schijnt. We wandelen door Berberdorpjes met hun akkers, over stromende beekjes en gaan steeds hoger. We lopen uiteindelijk op 1650 meter hoogte door een ongelooflijk mooi ruig gebied. Klauteren over stenen en smalle paadjes. We zien een prachtige rode canyon en een ongelooflijk mooie kloof. Via een Berberdorp dalen we weer af. Ik ben twee keer onderuit gegaan door al die losse stenen maar kon me net tegenhouden dus de schade valt mee. Helemaal kapot komen we bij de bus die ons verder gaat brengen richting de Woestijn. We komen het eind van de middag aan in Erfoud en ik heb de pijp helemaal leeg. Uitrusten voor wat komen gaat en de rugzak pakken want we gaan morgen overnachten in een bedoeïenkamp.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jurista:
    13 oktober 2018
    Geweldig. Wat maak je weer een mooie reis. Leuk om daar van mee te genieten. Kus.
  2. Naomirommen:
    14 oktober 2018
    Prachtig !!! Liefs Naomi
  3. Brigitte:
    15 oktober 2018
    Een reis vol avonturen !
  4. Lucy:
    15 oktober 2018
    Graag gedaan! 'Jat' nog maar meer foto's!